Vitamíny

Užívání drog oslabuje organismus, a proto je dobré tělu pomáhat dostatečným spánkem, jídlem a vitamíny. Tělo zatížené užíváním drog potřebuje vitamíny: 

Vitamín C (kys. L-askorbová) 

Fukce: zvyšuje odolnost organismu, význam pro zdravou tkáň a tvorbu zubů, zabezpečuje funkci mozku, CNS a nadledvinek, přispívá k rozvoji duševních schopností,

Příznaky nedostatku: krvácivost dásní, pomalá hojivost,

Zdroje: ovoce a zelenina (rajčata, brambory, papriky, jahody, černý rybíz, citrusy, šípky, zelí). 

Vitamín B1, B6 

Funkce: podporuje činnost mozku, uvolňuje energii z uhlohydrátů při trávení,

Příznaky nedostatku: nechutenství, únava, apatie, ochablé svalstvo, deprese, náladovost,

Zdroje: mléko, fazole, obiloviny, maso, kvasnice. 

Vitamín B2 

Funkce: podporuje detoxikaci, důležitý pro stav kůže, očí a funkce srdce,

Příznaky nedostatku: trhliny v ústních koutcích, bolest a pálení rtů, pálení jazyka, záněty dásní, pálení očí, záněty spojivek,

Zdroje: maso, mléko, vejce, játra, droždí, luštěniny, obilniny.

Vápník 

Funkce: zmírňuje křeče, podporuje činnost veškerých svalů, udržuje zdravé a silné kosti a zuby, zmírňuje poruchy trávení,

Příznaky nedostatku: špatný stav kostí a zubů, svalové křeče, uvolňování zubů, 

Zdroje: čočka, brokolice, sardinky, žloutky, nať petržele, kapusta, řeřicha, mandle, sezam, kešu, ořechy a ovesné vločky. 

Hořčík

Funkce: uvolňuje napětí, má zklidňující účinky, má vliv na srážlivost krve a funkci srdce, zlepšuje paměť a myšlení,

Příznaky nedostatku: svalový třes, poruchy vidění, nervozitu, úzkost, zvyšuje krevní tlak,

Zdroje: celozrnné obilniny, luštěniny, zelenina, ovoce, semena a brambory.

Zinek 

Funkce: správné vidění, chuť, má vliv na metabolismus, Ovlivňuje růst a dělení buněk,

Příznaky nedostatku: vyrážky, poruchy vidění, zvýšený sklon k infekcím, záněty kůže, špatné hojení ran a poruchami psychiky,

Zdroje: rostliny, ovesné vločky, korýši a měkkýši, v ústřicích, méně ve vejcích a mléčných výrobcích.

zdroj: www.ordinace.cz